Tuesday 28 October 2014

Homemade müsli tyčinky


Proč jsem se vlastně rozhodla si s tímhle dát práci?

Upřímně, je mi většinou úplně jedno, kolik síly a nádobí mi pečení zabere, pokud za to ovšem výsledek stojí... Ale tohle jste slyšet nechtěli :)

Rozhodla jsem se to vyzkoušet, protože mám už dost omdlévání při pohledu na etiketu těch rádoby zdravých müsli tyčinek z obchodu. Samozřejmě všichni tam potřebujeme barviva a všechny možné konzervanty. Tohle je opravdu běh na dlouhou trať... Ale pokud Vám stejně jako mě opravdu není jedno co jíte (i když se jedná o tak malinou tyčinku - někde začít musíme), můžete zvolit tuhle alternativu a pokusit se vytvořit něco chutného a zároveň relativně zdravého.

Na první pokus by se o dalo :)
Nachystejte si:
  • 60g nadrcených ořechů vámi vybraného druhu
  • 120g ovesných vloček
  • 2 lžíce medu
  • 100ml mléka (v mém případě sojového)
  • 1/2 hrnku kokosu
  • skořice
  • 4 lžíce proteinového prášku (použila jsem malinový)



Všechny ingredience vysypeme do mísy a smícháme, nic světoborného :) Já jsem pro jistotu své vločky ještě trošičku nadrtila, což není nutné. Přidala jsem ještě navíc trošku lněného semínka. Tohle mám na homemade receptech ráda... Vše namíchám podle chuti a nálady. 


Na tento recept je prý nejchutnější vanilkový protein. I když můžu naprosto klidně říci, že s mým malinovým to chutnalo velice dobře. Jelikož ho nepoužívám nijak často, koupila jsem si jen 350g balení v DM. Pokud na tom nestavíte celý svět a nejste přímo profesionální kulturista, dovolím si tvrdit, že je to více méně jedno :) 

Takhle nějak vypadá vzniklá hmota.
Pro první pokus jsem použila tento malý pekáček hned ze dvou důvodů: 
  1. chtěla jsem své tyčinky vysoké asi stejně jako v obchodech. Hmoty by bylo na celý plech málo. 
  2. Když zkouším něco nového, raději peču první dávku těsta "na zkoušku" co to udělá... 
Pečeme na 175°C do hněda.

No comments:

Post a Comment