Saturday 4 October 2014

Špaldové šišky s baby špenátem a bryndzou

Tenhle recept mě hned od pohledu nadchl :) Jednak mám ráda bryndzu, i špenát, plus je to zdravé a pro mě něco nového, co jsem ještě neplichtila (jop, měla jsem strach, co z toho vzejde :D). 
Ale povedlo se a tady je výsledek!

Pro začátek upozornění - budete asi potřebovat více času, než to vypadá, určitě více než hoďku :)

Potřebujeme: (u nás na 3 střední porce a zbylo mi i do vývaru místo knedlíčků :D)

  • 0,5 kg brambor
  • 1 hrnek špaldové mouky
  • 2 hrnky baby špenátu
  • 1 vejce
  • 2 stroužky česneku
  • sůl


Bryndza:

  • půl balení bryndzy (60 g)
  • bílý jogurt (dle chuti)
  • sůl


Postup:
Uvařené brambory si oloupeme a nastrouháme na hrubo. Špenát nakrájíme na kousky a spáříme na páře.
Na pomoučené kuchyňské desce smícháme brambory spolu s vejcem, česnekem, špenátem, moukou a vypracujeme těsto (mouka je odhadem, přisypávejte do té doby, dokud vám nevznikne aspoň trochu nelepivé těsto). Z těsta děláme jednotlivé šišky, které hážeme do vařící vody. Z tohoto množství těsta uděláme asi 3 várky šišek. Ty vaříme zhruba dokud nevyplavou na hladinu (a ještě déle :D).
V další misce smícháme brynzu s jogurtem a se špetkou soli. 
Oběd se překvapivě povedl :) Sice trochu zdlouhavější postup, ale ne velmi složitý a jídlo je zdravé, tak s chutí do něj!  Dobrou chuť ;)




No comments:

Post a Comment