Monday 3 November 2014

Snídaňový speciál

Hola!

Protože je snídaně nejdůležitější (a u mě hodně často i nejchutnější) jídlo dne, přidávám se k Elis, navazuju na svačinkové vydání a postuju své snídaně. Snídám ráda sladce (čehož se držím i teď i při low-carb days, i když omezeně). Piju zásadně teplé nápoje, a to hlavně čaj. A zelený. Nebo bílý. Kafe si dávám až k dopolední svačince, když vůbec. A co tedy konkrétně na snídani?
Jako první tu je tedy zmiňovaná čaj, i když tady ovocný. Sypaný.
V misce je ovesná kaše emco, které už jsem skoro úplně vyřadila z jídelníčku. Mj. kvůli cukru a sušenému mléku. V kaší mám chia semínka a burákové máslo.

Další snídaně je moje oblíbená malinová chia marmeláda s knäckebroty. K tomu kešu oříšky, ať je nějaký ten zdravý tuk a 70% čokoláda od Alnatury.

Tady je moje snad nejoblíbenější kaše - špaldová ze zdravé výživy. Protože tyhle kaše nejsou sladké, ani...nic, přisypávám si trochu třtinového cukru, nebo Granka (a v soboty obojí!) a přidám si i trošku másla, ať není kaše úplně suchá. A na rozdíl od kaší instantních od emca se tyhle zalévají mlíkem, protože ani to sušené tam není. 

Tady je zelený čajík a vedle něj sirup z Oxalis - na povzbuzení. Je medový, ale jdou tam cítit i bylinky, do čajů si ho ráda přidávám, hlavně na pozdní podzim. Taky opět vidíte kaši, tentokrát se sušenými meruňkami, sušeným ananasem a Grankem (tohle byla asi sobota!). 

Pro změnu, ano, kaše. Tentokrát rýžová ze zdravé výživy. Tady platí to samé jako u špaldové - přidávám trošku cukříku a másla - pro sladkost a aby nebyla suchá. K rýžové si ráda přidávám i lžičku nějaké marmelády, podle mě se tam prostě hodí. Kaše opět zalitá mlíkem. A v poslední době jsem si docela oblíbila tuhle rýžovou kaši vařit v mléce kokosovém

Tady se opakují knäckebroty. Tentokrát s burákovým máslem, jako podkladem, a marmeládou. Tuhle kombinaci mám taky dost ráda, burákové máslo jen tak bych si na nic asi moc nemazala, ale když se na to dá ta marmeláda, mmm!

A tady už opravdová sobota. Jednou za čas, když jsem v nehorázně dobré náladě, kdy chci všem dělat radost, udělám i drahému nějaký dobrý kus žvance. Tady to byly lívance (které se nám dost povedli - ano, nebyla to jen má práce), na které jsme si ve finále napatlali trochu borůvkové marmelády. 

A Vaše snídaně? Preferujete také sladké, nebo radši slané? Nebo snad snídaně vynecháváte? 


No comments:

Post a Comment