Monday 8 September 2014

Pohankové placky s hráškem (aneb co do krabičky)

Ahojte, kuchaříci! :)

Jsem tu s dalším receptem (co se i tváří jako zdravý). A co bych měla vysvětlit je dovětek co do krabičky - mám brigádu a přes léto jsem ji mívala v jaksi rozšířenější formě, než teď přes školu. A na odpolední směnu, jsem si musela nosit obědy. Což byla mnohdy dost práce na mou blonďatou hlavinku, vymýšlet pořád nějaká jídla. Navíc, která se nemusí ohřívat. Takže co s sebou na oběd? A tady to máme - jídlo do krabičky! :) A zatímco mě tohle krabičkové období skončilo začátkem školy, věřím, že jiným zase začalo a třeba tento miniseriál oceníte (občas přidám krabičkový oběd, nebo aspoň co jsem si nosila na sváču). A tady je jeden z mých obědů zpracovaný ze zbytku od víkendového oběda - pohankové placky.


Zbyla mi nějaká pohanka a hrášek od oběda, tak jsem jej zpracovala. A jediné, co jsem přidala byla vajíčka. Takže potřebujeme:
  • 1 hrnek uvařené, nebo předem namočené pohanky
  • 2 vejce
  • Hrášek
  • Sůl, pepř
  • Vodu, k případnému zředění hmoty
  • Olej ke smažení

Postup
Napřed si pohanku rozmixujeme tyčovým mixérem, nebo robotem. Přidáme vajíčka, popř. vodu na zředění, aby hmota/těsto bylo konzistence jako třeba těsto na vafle, palačinky,… přidáme hrášek, dochutíme a hodíme na pánev. Placky doporučuji dělat malé, aby se vám při obracení nerozpadly, mají k tomu jakési tendence ;)


A MÁME HOTOVO :)


No comments:

Post a Comment